satu sindrom..

salam..


dalam hidup ni mesti kita diberi banyak pilihan.. ye r.. bagi membuatkan hidup ni sdikit mencabar n sdikit pening.. kalo x, x adveture r.. bagi setengah benda, mmg r ssh kita nak decide mana satu yang kita nak pilih.. lebih2 lagi kalo benda tu berkait dengan hidup n mati serta satu peluang yang ssh nak dapat dalam hidup ni.. contoh situasi nyer macam kalo dean supernatural tu ajak date, nak terima ke x nak.. atau tiba2 DJ Nas-T ajak aku hang out sekali kat the Curve, nak join ke x??.( actually situasi2 di atas memang xkan terjadi dalam hidup aku.. saje je nak berangan kat dalam blog ni.. ble lagi.. hehehe)


yang menjadi masalah adalah aku seorang budak yang mengalami satu sindrom yang menjejaskan diri aku gak r.. sebenarnya kebanyakkan gadis mengalami masalah ni.. nama pemyakit ni SGBK.. dari bahasa saintifiknya kte panggil Sindrom Gagal Buat Keputusan..separuh orang mungkin mengalami masalah dalam buat keputusan serius dalam kehidupan.. tapi aku, benda simple pon gagal.. nak makan pon pikir banyak kali.. nak pegi kelas pon masalah..ini terjadi apabila kita banyak sangat pikir side effect keputusan kita ni dan kita terlalu menjaga hati orang.. tkot gak pilihan yang kita buat tu membuatkan orang lain sakit hati dengan kita.. oleh itu aku memang tabik tahap kapten kat golongan yang dapat buat satu keputusan dengan tenang.. memang korang ni cool abis r gua cakap lu..


tapi baru- baru ni aku telah membuat satu kesalahan besar dalam hidup aku.. aku bukan gagal buat pilihan untuk diri aku.. tapi kawan baik aku..aku telah buat pilihan bagi pihak kawan aku.. dan pilihan itu telah menjejaskan hidup dia.. adoii... aku memang mintak maap kat ko beb.. kalo aku tahu bende ni jadi, aku takkan masuk campor.. aku harap dia paham yang aku x tau pengakhirannya dia trok macam ni.. kalo aku ada kuasa psikik boleh tengok masa depan atau aku dapat pinjam pintu masa depan doraemon tu, dah lama dah aku halang dia .. aku mintak maap sangat bagi sesiapa yang berkenaan tu.. andai dapat ku undur masa macam lagu kump. A.X.L tu.. tapi x dapat.. pe yang aku mampu buat sebagai seorang yang lemah.. aku memang malu nak ngadap muka dia lepas ni.. peristiwa ni membuatkan aku rasa aku x mau bagi pandangan dalam keputusan seseorang lagi... pe korang rase tentang perbuatan aku ni??

0 kritikan untuk post ini: